Zarli NV       Den Haag

In 1951 werd het door J.F Zarli opgerichte bedrijf omgezet in een

                                 Naamloze Vennootschap.

 Het bedrijf ging in dat jaar verder met een nieuwe naam en een nieuwe directeur

  als:                                  

                            Zarli N.V.

 

De nieuwe directeur was de heer F. van der Hee.

Zarli NV was de importeur van Hasler kasregisters en frankeermachines.

Onder zijn leiding werd naast de frankeermachines het accent gelegd in de verkoop en service van mechanische kasregisters.

Toen nog in de van Speykstraat te Den Haag gevestigd kwam er een instructieruimte voor caissières en er werd een landelijk dekkend servicenet opgebouwd wat in 1974 resulteerde in de volgende standplaatsen:

Amsterdam, Rotterdam, Alphen a/d Rijn, Amersfoort, Meppel, Hengelo, Nijmegen en Eindhoven.

 

De panden van Zarli NV in  de van Speykstraat

te Den Haag

Op frankeermachine gebied opereerde Zarli NV met een zwaar model frankeermachine de F88 op de markt.

Er was een klein model de F-66 in handuitvoering of elektrisch werkend.

Deze handuitvoering kon men eventueel later ombouwen tot een elektrische frankeermachine.

De machine was bedoeld voor de kleingebruikers.

 

Boekhouding

Voorraad planning verkoop

                                                F-66 Frankeermachine

De Service dienst

        

 

                                                Bij   Zarli  NV

De heer   A. van Amstel

De service coördinatie werd verzorgd door de heer A. van Amstel.

Bij hem kwamen onder andere alle storingen etc. binnen. Hij was eerste aanspreekpunt voor de klant en tussenpersoon voor de monteurs.

Opvallend is het lege bureau, toen nog geen computers, beeldschermen en printers. De telefoon was voor de communicatie.

Een buitendienst servicemonteur had in die tijd contact met het hoofdkantoor via de telefoon in de telefooncel of bij de klant. Men belde standaard, twee keer per dag. Ook hier deed de technische ontwikkeling zijn werk en werd de communicatietechniek uitgebreid met de semafoon om nog later te worden vervangen door een GSM telefoon.

 

1971  Start van de service dienst met serviceauto's

De eerste auto’s voor de servicedienst

Tot 1971 werden de klanten door de servicedienst bezocht per trein en fiets. In dat jaar kwamen de éérste auto’s voor de service dienst in het bedrijf.

 

Instructie van de service dienst

Dan is er koffie !

 

De koffie kwam in die tijd nog niet uit de automaat !

Dit werd vers gezet door de koffiedames die ook de

 verzorging voor de lunch op een voortreffelijke

 manier verzorgde.

 

                           1991     Nieuwe auto's voor de technische dienst.

Aflevering van de nieuwe Ford clippers

Maak jouw eigen website met JouwWeb